03-15-010
03-15-015
|
Remskiva i stål till CIH, diameter 114 mm. Finns även med 60-2 pulsskiva för styrning tändning/insprutning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sats med 4 st smidda H-profilstakar till Opel CIH 1.9/2.0/2.2, 128 mm
långa.
Klara med 22 mm bussning för högkompressionskolvar, ARP
bult.
Du kan även använda 2,4 stakarna och Wössner kolvarna
med lägre
kompressionshöjd med nr 05-03-62... (95,00 - 97,00).
Längre vevstakar kan
ge mer toppeffekt men också något lägre moment på
låga varv
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04-01-010
|
Sats med 4 st smidda H-profilstakar till Opel CIH 2.4, 134 mm långa.
Klara med 22 mm bussning för högkompressionskolvar, ARP bult.
|
|
|
|
|
|
|
02-06-110
|
Svänghjulsbult 12.9 Opel CIH 2.0/2.2 |
|
|
|
|
AR
P Fly Wheel Bolts 12.9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02-06-600
|
Svänghjulsbult 12.9 Opel CIH 2.4 |
|
|
|
|
ARP Fly Wheel Bolts 12.9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
08-02-000
|
Sats oljepumpsdrev i standard dimension |
|
|
|
|
Pair of Oil Pump Gears, std dimension.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
08-03-000
|
Diesellock Opel CIH
|
|
|
|
|
|
|
|
Oil Pump cover/pressure relief valve Opel CIH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eftersom original inte längre finns att få har detta lock "Diesellock" utvecklats, NC fräst ur
ett stycke stål. Ger som bekant ett betydligt tillförlitligare
och högre oljetryck än den reducering som sitter
i bröstkåpan. Den reduceringen skall blockeras
då man använder det här locket. Dyrt
men billigt i förhållande till ett motorhaveri.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-03-010
|
Diesellock Opel CIH med oljepumpsdrev standard i dimension
|
|
|
|
|
|
|
|
Oil Pump cover/pressure relief valve Opel CIH with Oil pumps Gears std dimension
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oljepumpsdrev komplett med Diesellocket. Dyrt men billigt i förhållande till ett motorhaveri.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-000
|
Kamaxelkeja Opel CIH
utan lås.
|
|
|
|
Timing Chain Opel CIH, endless,
without lock |
|
|
|
|
|
|
08-09-005 |
Kedjelås Kamkedja |
|
|
|
Chain lock |
|
|
|
|
|
|
05-03-400
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/95.00 |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore
95.00 |
|
|
|
|
|
En Wössner
högkompressionskolv
till 2,0.
Ventiluttag som
räcker till, kupolen
ger kompression som
krävs för att det
skall fungera med
vassare kamaxlar
2.0 = +10,7 cm.
2.4 = +3,8 cm. Du bör kontrollera och eventuellt justera passformen
mellan kolvtopp och förbränningsrum innan du slutligen
monterar toppen.
Minst 1,0 mm spel måste det vara.
Alla smidda kolvar har 22 mm kolvbult, så du måste antingen
sätta bussningar i originalstakarna, eller köpa färdiga H-profil
stakar som redan har bussningar. |
|
|
|
|
|
|
|
05-03-410
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/95.50 |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 95.50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-03-500
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/96.00 |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 96.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-03-600
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/97.00 |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 97.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-03-620
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/95.00-134 mm vevstake (04-01-010) |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 95.00 - 134 mm long con rod (04-01-010) |
|
|
|
|
|
|
|
05-03-625
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/95.50-134 mm vevstake (04-01-010) |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 95.50 - 134 mm long con rod (04-01-010) |
|
|
|
|
|
|
|
05-03-630
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/96.00-134 mm vevstake (04-01-010) |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 96.00 - 134 mm long con rod (04-01-010) |
|
|
|
|
|
|
|
05-03-635
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.0/97.00-134 mm vevstake (04-01-010) |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.0 bore 97.00 - 134 mm long con rod (04-01-010) |
|
|
|
|
|
|
|
05-05-000
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.4/96.00 |
|
|
|
Piston kit high compr. CIH 2.4 bore 96.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-050 |
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.4/96.50 |
|
|
|
Piston kithigh compr. CIH 2.4 bore 96.50 |
|
|
|
|
|
|
05-05-100
|
Kolvsats högkomp. Wössner Opel CIH 2.4/97.00 |
|
|
|
Piston kithigh compr. CIH 2.4 bore 97.00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-200
|
Kolvsats lågkomp. Wiseco Opel CIH 2.4/96.00 |
|
|
|
Piston low compr. CIH 2.4 bore 96.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-205 |
Kolvsats lågkomp. Wiseco Opel CIH 2.4/96.50 |
|
|
|
|
|
|
|
Piston low compr. CIH 2.4 bore 96.50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05-05-210 |
Kolvsats lågkomp. Wiseco Opel CIH 2.4/97.00 |
|
|
|
|
|
|
|
Piston low compr. CIH 2.4 bore 97.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06-03-994
|
Ringsats 1 Kolv Wössner
CIH 2,0-2.4 Cyl diameter 95,00
(1,0-1,2,-2,5) |
|
|
|
|
|
|
|
Piston rings set for 1 Piston
Wössner CIH 2.0-2.4 Bore: 95,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06-03-995
|
Ringsats 1 Kolv Wössner
CIH 2,0-2.4 Cyl diameter 95,50
(1,0-1,2,-2,5) |
|
|
|
|
|
|
|
Piston rings set for 1 Piston
Wössner CIH 2.0-2.4 Bore: 95,50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-000 |
Ringsats 1 Kolv Wössner
CIH 2,0-2.4 Cyl diameter 96,00
(1,0-1,2,-2,5) |
|
|
|
|
|
|
|
Piston rings set for 1 Piston
Wössner CIH 2.0-2.4 Bore: 96,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06-04-010 |
Ringsats 1 Kolv Wössner
CIH 2,0-2.4 Cyl diameter 97,00
(1,0-1,2,-2,5) |
|
|
|
|
|
|
|
Piston rings set for 1 Piston
Wössner CIH 2.0-2.4 Bore: 97,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
08-10-050
|
Kamdrev justerbart CIH
|
|
|
|
|
|
|
|
Vernier Sprocket CIH |
|
|
|
|
|
|
|
|
Justerbart kamdrev är smidigt då du behöver ändra
inställningen på kammen. Vi anger alltid inställningen
för våra kammar med insugningsventilens öppning
på öD, alltså när kolv 1 och 4 är
i topp. Ventilspelet skall vara inställt, mät hur
mycket ventilen öppnat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-000
|
Ventilfjäder CIH dubbel |
|
|
|
|
|
Valve spring double CIH |
|
|
|
|
|
Diagram kraft
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-050
|
Ventilfjäder ytter till CIH dubbelfj. |
|
|
|
|
Valve spring outer for double spring |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-100
|
Ventilfjäder CIH inner till dubbelfj. |
|
|
|
|
Valve spring inner for double sp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-05-000
|
Ventilfjäder CIH hårdare enkelfj. |
|
|
|
|
Valve spring single harder |
|
|
|
|
|
Diagram kraft
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-06-000
|
Ventilfjäderbricka spec CIH |
|
|
|
|
|
Top retainer spec for dbl springs CIH |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-000
|
Underläggsbricka avgasfj. CIH 1.6/1.9/2. |
|
|
|
|
Underlay washer exh. Spring CIH 1.9/2.0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-07-010
|
Underläggsbricka avgasfj. CIH 2.2/2.4 |
|
|
|
|
Underlay washer exh. Spring CIH 2.2/2.4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-08-000
|
Underläggsbricka CIH innerfj. dubbla |
|
|
|
|
Underlay washer for inner dbl Spring inlet CIH |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-000
|
Ventilfjädersats CIH dubbla 1.9/2.0 |
|
|
|
|
Spring Kit double + tops + washers CIH 1.9/2.0 |
|
|
|
|
|
|
10-10-005
|
Ventilfjädersats CIH dubbla 2.2/2.4
|
|
|
|
Spring Kit double + tops + washers CIH 2.2/2.4
|
|
|
|
|
Dubbla ventilfjädrar till CIH 2.0, finns även i en version för 2.2/2.4 toppen. Levereras med ventilfjäderbrickor
i material som håller (ej aluminium) samt underläggsbrickor
för både avgas och insug. Ger 1,5 mm längre
inspänning, det krävs för högre lyft.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-100
|
Ventilfjädersats CIH enkla hårda m bricko 1.9/2.0 |
|
|
|
Spring Kit single harder + washers exh. CIH 1.9/2.0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-150
|
Ventilfjädersats CIH enkla hårda m brickor 2.2/2.4 |
|
|
|
Spring Kit single harder + washers exh. CIH 2.2/2.4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-15-000
|
Ventilknaster alla CIH med 9 mm spindel |
|
|
Valve cotters Opel CIH 9 mm shaft |
|
|
|
|
10-10-200
|
Ventilfjädersats CIH/6 cyl 12V enkla hårda m brickor 2.5/2.8
|
|
|
Spring Kit single CIH 6 cyl/12V harder + washers exh. 2.5/2.8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-10-205
|
Ventilfjädersats CIH/6 cyl 12V enkla hårda m brickor 3.0 |
|
|
Spring Kit single CIH 6 cyl/12V harder + washers exh. 3.0
|
|
|
|
|
10-14-010
|
Sats 8 st vipparmsmuttrar med insex låsning
|
|
|
|
|
|
|
|
Set of 8 Rocker arm Nuts, locking with hex bolt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-14-020 |
Rullvippor Opel CIH, komplett sats |
|
|
|
|
|
Roller Rockers Opel CIH, complete kit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-19-000
|
Ventillyftare mekanisk CIH |
|
|
|
|
|
Solid Lifter CIH |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-26-000
|
Pinnbult M8/M9 CIH insugningsrör |
|
|
|
|
Stud Bolts M8-M9 for DCOE inlets |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12-01-000
|
Ventil insug 45 mm CIH, smidd |
|
|
|
|
Valve, inlet 45 mm forged |
|
|
|
|
|
|
Ventiler finns i storlekarna 45 eller 46 till insug, 40
och 37 mm avgas. Mycket hög kvalitet, vi har aldrig sett en av dessa
ventiler brusten! 9 mm skaft, delen som går genom kanalen
är 8 mm för att minimera förluster. 46 är
det största du kan använda på 2.4 toppen
utan att montera nya större sätesringar.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-01-300
|
Ventil insug 46 mm CIH, smidd |
|
|
|
|
Valve, inlet 46 mm forged |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12-03-000
|
Ventil avgas 37 mm CIH, smidd |
|
|
|
|
|
|
|
Valve, exhaust 37 mm forged |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12-04-000
|
Ventil avgas 40 mm CIH, smidd |
|
|
|
|
Valve, exhaust 40 mm forged |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-12-000
|
Bränslepump Facet Red Top |
|
|
|
|
|
Fuel Pump Facet Red Top |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-14-000
|
Bränsletrycksreg. Filter King (förg.) |
|
|
|
|
Pressure Regulator Filter King (Carb.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-15-000
|
Bränsletrycksreg. justerbar CIH (inspr.) |
|
|
|
|
Pressure Regulator adjustable (Injection) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-17-820
|
Basplatta 1 X DCOE |
|
|
|
|
|
|
Filter Base DCOE single |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15-18-000
|
Luftfilter ITG 60-80 |
|
|
|
|
|
|
Air Filter DCOE singel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17-01-000
|
Insugningsrör ENEM CIH 1.6-2.0 2 X DCOE, sats |
|
|
|
Inlet Manifolds ENEM CIH 1.9/2.0, (pair) |
|
|
|
|
|
ENEM:s egna
klassiska
insugningsrör rör till
1.9/2.0.
Levereras
parvis, NC
bearbetade med
perfekt passning
och linjärietet.
Tätningar och
vibrationsdämpare
för förgasare
eller spjällhus
medföljer.
Tips:Beställ 4
st M8-M9
pinnbult
10-26-000 om du
inte har dem,
underlättar
montering
avsevärt.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-01-100
|
Insugningsrör DCOE CIH 2.2/2.4 (par) |
|
|
|
|
Inlet Manifolds ENEM CIH 2.2/2.4, (pair) |
|
|
|
|
Insugningsrören till 2,2 och 2.4 toppen,
samma utförande som rören till
1,9-2.0 toppen.
Lämpliga till 48 mm och uppåt.
Tips:Beställ 4 st M8-M9
pinnbult 10-26-000 om du inte
har dem, underlättar montering
avsevärt. |
|
|
|
|
|
|
17-01-900 |
Termostathus
CIH |
|
|
|
|
Thermostate Housing CIH |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-510 |
Toppackning CIH Cometic 97 x
1,30 mm (max cyl. diameter
97,00) |
|
|
|
|
|
|
|
Head Gasket CIH Cometic 97 x
1,30
(max bore 97,00)
|
|
|
|
|
|
|
|
Stål lamell packning,
så kallad multi layer bestående
av flera tunna metallskikt.
Utvecklad för motorer med höga
prestanda. Ersätter
skärkantspackningen 19-11-000.
Gummiringen i framkant ingår.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-530 |
Toppackning CIH
FÖRSTÄRKT 97 x 1,40 mm (max cyl. diameter
97,00) |
|
|
|
|
|
|
|
Head Gasket CIH Heavy Duty
97 x 1,40
(max bore 97,00)
Förstärkt packning utan
skärkant.
Har alla vatten och toppbultshål som
skärkantspackningen hade, passar
även Crossflow och 400.
Reinforced Gasket without notch
rings. Have all
the waterholes and Head Bolt holes
as the old notch ring Gasket, but no
notch rings. Suitable also for
Crossflow and 400 engines. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-534 |
Toppackning CIH
FÖRSTÄRKT 97 x 2,00 mm (max cyl. diameter
97,00) |
|
|
|
|
|
|
|
Head Gasket CIH Heavy Duty 97 x
2,00
(max bore 97,00) |
|
|
|
|
|
|
|
Samma
som 19-11-530 men 2,0 mm tjock.
Same as 19-11-534 but 2,0 mm
thick.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-15-000
|
Ventilkåpspackning Opel CIH (kork)
|
|
|
|
|
|
|
|
Rocker cover Gasket |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-17-800
|
Grenrörspackning original
CIH 2,2/2,4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-18-000
|
Grenrörspackning CIH 2.0 special |
|
|
|
|
Gasket Manifold side, special version CIH 2.0 Head |
|
|
|
|
|
|
|
..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-26-000
|
Kom ihåg 4 s pinnbult M8-M9 nr 10-26-000... Nästan omöjligt att montera 2 x insug utan dessa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-18-100
|
Grenrörspackning special CIH 2.2/2.4 topp |
|
|
|
|
Gasket Manifold side, special version 2.2/2.4 CIH Head |
|
|
|
|
|
Kom ihåg 4 s pinnbult M8-M9 nr 10-26-000...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19-18-300
|
Grenrörspackning special CIH Gr B (Schweden Kopf)
|
|
|
|
|
|
|
|
Gasket Manifold side CIH Gr B (Schweden Kopf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20-03-000
|
Tryckplatta CIH 215 mm, 6-bult 388 Nm. |
|
|
Clutch Plate 215 mm, 6-bolt fixation, 388 Nm.
|
|
|
|
20-03-900
|
Sinterlamell 215 mm till tryckplatta 20-03-000.
|
|
Sinter clutch disc 215 mm
|
|
|
|
|
6-bultad tryckplatta 20-03-000 för sinterlamell 20-03-900. Kräver plansvarvning och borrning av ny bultdelning.
Svänghjulet måste balanseras om efter bearbetningen.
Tryckplatta
20-03-020
är avsedd för 9 mm lamell men det finns endast
lamell med Opel splines som är 7,6 mm. Därför
skall lamellplanet ligga 1,4 mm över tryckplattans
fästplan
|
|
|
|
|
|
|
|
20-03-010
|
Tryckplatta 6-bult 228 mm +500 Nm med sinterlammel
20-03-020
|
|
Lamellens plan måste ligga 1,4 mm över tryckplattans fixeringsplan
|
|
Disc surface must be 1,4 mm above fixation surface for Clutch plate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20-03-020
|
Sinterlamell med fjädrande nav 228 mm |
|
|
|
Sinter Disc 228 mm with torsion center. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20-03-910
|
Sinterlamell stumt nav CIH till 6-bult tryckp (200 mm CIH 1900) |
|
|
|
Sinter Disc 200 mm, solid center. (200 mm CIH 1900) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20-05-000
|
Urtrampningslager Opel CIH 4 vxl |
|
|
|
|
Release Bearing Opel CIH 4 cyl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20-05-500
|
Urtrampningslager Opel CIH ZF 5 vxl |
|
|
|
|
Release Bearing Opel CIH ZF 5 cyl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21-14-600
|
Extr grenrör 2.25/2.5" Asc/Man B XL |
|
|
|
|
Exhaust Maniold XL 4-2-1 Ascona/Manta B |
|
|
|
|
Röret i dess ursprungliga version utvecklades av
ENEM för snart 30 år sen. Sen dess
har det byggts och sålts i många versioner.
Vi låter inte längre tillverka det men
säljer två versioner vi tycker fungerar
bra för 2,0 (21-14-600) resp 2,4 (21-14-620). De
har hög kvalitet. Ett måste på en
rallymotor, 7-8 hk på en std "gatbil".
S
e kapitlet Grenrör på startsidan för
fler versioner. Finns även till Ascona A
och Kadett C
|
|
|
|
|
|
|
|
21-14-620
|
Extr grenrör 2.5"/3" Asc/Man B 2.4 XXL |
|
|
|
|
Exhaust Maniold XXL 2.5"/3" 4-2-1 Ascona/Manta B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25-00-090
|
Slutväxel 4.22 Asc/Man/Kad C |
|
|
|
|
C/P 4.22 Ascona/Manta/Kadett C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25-01-000
|
Slutväxel 4.75 Asc/Man/Kad C |
|
|
|
|
C/P 4.75 Ascona/Manta/Kadett C |
|
|
|
Slutväxlar finns från 4.22, 4.75, 5.00. 5.14 och 5.28 som är den lägsta. Alla dessa slutväxlar
kräver differentialen med flyttad
kronhjulsfläns, alltså den som kallas "stora
diffen" Anledningen är att pinjongen blir så
liten med de låga
utväxlingarna, kronhjulet måste flyttas närmare pinjongen.
Differentialspärren för tävlingsbruk har artikelnummer 25-08-000.
Ett alterntiv är Quiafes diff men den lämpar sig
inte så bra för rally då den kräver
bägge hjulet i backen för att
fungera. Den har inga lameller, arbetar enligt Torsen principen
med kugg som låser.
|
25-01-300
|
Slutväxel 5.00 Asc/Man/Kad C |
|
|
|
|
C/P 5.00 Ascona/Manta/Kadett C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25-01-500
|
Slutväxel 5.14 Asc/Man/Kad C |
|
|
|
|
C/P 5.14 Ascona/Manta/Kadett C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25-02-000
|
Slutväxel 5.28 Asc/Man/Kad C |
|
|
|
|
C/P 5.28 Ascona/Manta/Kadett C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25-08-000
|
Diffbroms för slutvxl 4.75-5.28 Asc/Man/ |
|
|
|
|
L
SD for C/P 4.22 - 5.28
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-01-200
|
Styrväxel insats Asc/Man B, kort 2.5 varv |
|
|
|
Steering rack+pinion Asc/Manta B, 2,5 revs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-02-000
|
Styrväxel insats Kadett C, kort 2.5 varv |
|
|
|
|
Steering rack+pinion Kadett C, 2,5 revs. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-03-000
|
Styrväxel insats Asc/Man A, kort 2.5 varv |
|
|
|
Steering rack+pinion Asc/Manta A, 2,5 revs. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAMAXLAR/CAMSHAFTS/NOCKENWELLEN -
se uppdaterat Kamaxlar på startsidan
|
CAMSHAFTS -
see updated Kamaxlar list on the start Page
|
|
|
|
|
35-42-300
|
Kamaxel CIH 4 cyl P13 276/109/11.2/2.0 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH P13 4 cyl 276/109/11.2/2.0 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-42-400
|
Kamaxel CIH 4 cyl Y12 288/109/11.1/2.2 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH 4 cyl Y12 288/109/11.1/2.2 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-42-600
|
Kamaxel CIH 4 cyl X1 284/109/11.7/2.2 hydr. |
|
|
|
C
amshaft CIH 4 cyl X1 284/109/11.7/2.2 hydr.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-42-610
|
Kamaxel CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH 4 cyl X5 300/108/12.0/3.2 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-44-000
|
Kamaxel 4 cyl CIH I10 280/109/10.9/2.2 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH I10 280/109/10.9/2.2 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-44-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH I10 turbo 280/114/10.9/1.5 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH I10 turbo 280/114/10.9/1.5 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-44-300
|
Kamaxel 4 cyl CIH Y12/P13 288/112/11.1/1.8 hydr. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH Y12/P13 288/112/11.1/1.8 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-45-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH I3 300/107/12.0/4.0 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH I3 300/107/12.0/4.0 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-46-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH E11 308/108/11.8/3.7 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH E11 308/108/11.8/3.7 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-46-500
|
Kamaxel 4 cyl CIH H9 312/108/10.8/3.7 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH H9 312/108/10.8/3.7 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-47-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH P2 304/106/12.1/4.0 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH P2 304/106/12.1/4.0 solid. |
|
|
|
|
Kamaxlar är något vi tillverkat på ENEM i snart
40 år.
Vi var ett av de absolut första företagen att använda datorn
för beräkning av profiler. Med ENEM kammar har man vunnit
VM deltävlingar, EM Guld, samt ett otal SM tecken och andra
internationella mästerskap. Såväl proffessionella stall
som privatförre.
Som motorbyggare har vi genom åren skaffat oss praktiska
erfarenheter tillsammans med teoretiska kunskaper som få
andra kunnat göra.
De så kallade sportkammarna är avsedda för
hydraullyftare och går i de flesta fall att montera
direkt med sedvanlig kontroll av inställning och
frigång.
Rally/Racing kammarna är avsedda för mekaniska
ventillyftare, profilerna har ramper för ansättning
av spelet mellan de mekaniska delarna och en sådan
kam fungerar mycket dåligt om man skulle montera
hydraullyftare. Ventilfjädrar finns både enkla
och dubbla som ger högre fjädertryck för
högre max varvtal utan ventilsläpp.
I kapitlet Kamaxlar till vänster på startmenyn
ser du vad som krävs i from av fjädrar och
lyftare till respektive kam.
|
|
|
|
|
|
|
|
35-48-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH B10 312/107/12.2/4.3 mek. |
|
|
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH B10 312/107/12.2/4.3 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-49-100
|
Kamaxel 4 cyl CIH H12 316/107/12.6/4.4 mek. |
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH H12 316/107/12.6/4.4 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-49-600
|
Kamaxel CIH R13 316/308/107/12.6/4.4 mek. |
|
|
|
Camshaft CIH R13 316/308/107/12.6/4.4 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-49-700
|
Kamaxel 4 cyl CIH K8/H12 324/316/107/12.8/4.7 mek. |
|
|
Camshaft 4 cyl CIH K8/H12 324/316/107/12.8/4.7 solid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-49-720
|
Kamaxel Opel CIH R14: 324/316/105/12.8/4.7 mek. |
|
|
|
|
Camshaft 4 cyl CIH R14 324/316/105/12.8/4.7 solid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-52-290
|
Kamaxel CIH 6 cyl/12V std hydraul |
|
|
|
|
Camshaft CIH 6 cyl/12V std hydraul |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-52-300
|
Kamaxel CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH 6 cyl/12V P13 276/109/11.2/2.0 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-52-420
|
Kamaxel CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH 6 cyl/12V Y12 288/112/11.1/1.8 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35-52-600
|
Kamaxel CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr. |
|
|
|
Camshaft CIH 6 cyl/12V X1 284/109/11.7/2.2 hydr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|